خراسان شمالی- سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از حضور گروه موسیقی آیینی و سنتی جایلان و استاد تیمورزاده از خوشنویسان برجسته استان در۲۳ و ۲۴ آذرماه نخستین نمایشگاه فرهنگی و هنری کشور ترکمنستان خبرداد.

حضور هنرمندان خراسان شمالی در نمایشگاه فرهنگی وهنری کشور ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر افزود: گروه موسیقی آیینی و سنتی جایلان به سرپرستی رضا برات زاده و ۱۸ هنرمند در استان فعالیت می کند که هدف اصلی این گروه ترویج شادی و نشاط اجتماعی و صلح است.

وی گفت: مراسم آیینی که توسط گروه اجرا می‌شود، ریشه در آیین‌های نیایشی گذشته خراسان دارد و نوعی چرخش در دایره کائنات و نشان دادن فراز و نشیب زندگی انسان است.

حیدری، همچنین حضور استاد تیمور زاده خوشنویس برجسته و رئیس انجمن خوشنویسان استان و گروه آیینی جایلان در ترکمنستان اعلام کرد.

گروه جایلان به معنای جوانان به زبان بومی کرمانجی شمال خراسان است که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز و تا کنون برنامه‌هایی در بیش از ۱۰ کشور ازجمله یونان، ترکیه، تایوان، ترکمنستان، فرانسه، بلژیک، کویت و... اجرا کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.